Home » Styrketräning » Träna med gummiband hemma

Träna med gummiband hemma

Många undrar om det är möjligt att bygga en stark och snygg kropp utan att behöva gå på gymmet. Svaret på den frågan är ett rungande ja!

Visst kan maskiner och annat underlätta men tack vare vår egen kroppsvikt och ett gummiband så är det inga konstigheter att få en snygg kropp.

Vi har samlat all information som ni kommer att behöva när det kommer till att träna de olika kroppsdelarna med hjälp av ett gummiband.

Vi har skrivit korta sammanfattningar på denna sidan och om ni klickar på rubrikerna så kommer ni att se våra favoritövningar för varje kroppsdel.

På denna sidan hittar ni även ett enkelt helkroppsprogram som ni kan följa i 12 veckor för bra resultat.

Träna ben med gummiband

Att gå runt med starka snygga ben är alltid bättre än kycklingben. Man vill ju inte stå i vassen på grund av benen. För att ni ska få den viktigaste informationen när det kommer till att träna ben med gummiband hemma eller på resande fot.
Så har vi samlat våra favoritövningar ihop med ett enkelt träningsprogram enbart för benen på en och samma sida.

Träna rumpa med gummiband

En snygg rumpa är inte bara snyggt på kvinnor utan det klär killar precis lika bra. Vi har samlat våra bästa övningar med gummiband för rumpan på denna sidan.
Vi har även gjort ett enkelt träningsschema för rumpan som ni kan göra hemma eller på semestern.

Träna rygg med gummiband

En stark rygg är inte bara bra att ha när man ska träna utan lika snygg som man kan göra den lika skadefri kan man hålla den. Just ryggen kan vara lite jobbig att träna på ett bra sätt i hemmet men har gjort det enkelt för er.
Vi har samlat alla våra favorit övningar med gummiband för ryggen och skapat ett enkelt träningsschema för er att följa.

Träna bröst med gummiband

Ett stort och ståtligt bröst är aldrig fel att ha, men hur tränar man det bäst hemma? Vi kommer att visa er våra bästa övningar med gummiband för bröstet på denna sidan och vi har även skapat ett enkelt träningsschema för bröstet. Allt ni behöver göra är att trycka på rubriken för att ta er dit.

Träna axlar med gummiband

Axlarna är den delen av vår fysik som kan hjälpa oss att få den där snygga vformen som många vill ha. Vi har tagit fram de bästa övningar med gummiband för axlarna som kommer att hjälpa er med detta.

Förutom övningarna så har vi även tagit fram ett enkelt träningsprogram som kommer att ge er ett bra resultat efter 12 veckor. Har ni ett stillasittande jobb så kan detta hjälpa er med gamnacken och andra besvär som kommer med den.

Träna armar med gummiband

Ett par rejäla armar i en tajt t-shirt ser inte helt fel ut eller starka snygga armar i en bikini. Även om det inte är på gym så kan man få bra resultat genom att träna med gummiband. Vi har tagit fram våra favorit armövningar när det kommer till att träna med gummiband.
Det är även så att vi skapat ett enkelt träningsprogram för era armar som kommer att ge er bra resultat.

Träna mage med gummiband

Magen är något som vi alla vill ha vältränat för det är bara så snygg. Lägger man även in bålträning så kommer man att få en kropp som klarar av det mesta i livet. Vi har tagit fram de mest effektiva övningar när det kommer till att träna mage och bål.

Det är även så att vi har skapat ett enkelt träningsschema som kommer att hjälpa er få den magen ni förtjänar.

Ett enkelt träningsprogram för hela kroppen med gummiband

Nu när ni har kollat igenom de olika delarna så behöver vi lägga upp ett bra och enkelt träningsschema till er. Vi kommer att köra träning tre dagar i veckan.

Vi tänker oss att ni tränar måndag, onsdag och fredag men det viktigaste är att ni har en vilodag mellan träningarna. Så ni får lägga upp det så att det passar ert schema.

Dag 1 (Måndag)

  • Marklyft med gummiband 3 x 9-12 repetitioner
  • Åsnespark med gummiband 3 x 9-12 repetitioner
  • Pull apart med gummiband 25 +5 (myo-reps)
  • Lat pull down med gummiband 25 +5 (myo-reps)
  • Gummiband press 25 +5 (myo-reps)

Dag 2(Onsdag)

  • Bent over row med gummiband 3 x 9-12 repetitioner
  • Armhävning med gummiband 3 x 9-12 repetitioner
  • Axelpress med gummiband 3 x 9-12 repetitioner
  • Höftlyft med gummiband 3 x 12-15 repetitioner
  • Overhead squat med gummiband 3 x 12-15 repetitioner

Dag 3(Fredag)

  • Pull apart med gummiband 3 x 12-15 repetitioner
  • Enarmsrodd med träningsband 3 x 12-15 repetitioner
  • Bröst flyes med gummiband 3 x 12-15 repetitioner
  • Utfallssteg med gummiband 25 +5 (myo-reps)
  • Musslan med gummiband 25 +5 (myo-reps)

Om ni följer den här träningen så kommer hela kroppen att se kännas mycket bättre och starkare efter bara 12 veckor. Flera olika muskler i kroppen kommer att få en träningsvärk ni aldrig varit med om.